Het nieuwe project

Koorzangers en zangeressen gezocht voor Musa Kerstconcert op 14 december 2018

Dirigent Chris Holman zoekt zangers en zangeressen voor een nieuw samen te stellen koor. Op vrijdagavond 14 december organiseert stichting Musa een kerstconcert. Het programma heeft een feestelijk karakter. We zingen Christmas carols in Engelse stijl en een traditionele mis, de mis in G-groot van Franz Schubert (1797-1828), geschreven in 1815. Het was zijn tweede mis. Schubert componeerde dit meesterwerkje voor het parochiekoor van de Lichtentaler Pfarrkirche in Wenen, waar het in 1815 onder leiding van de componist voor het eerst is uitgevoerd. Wat ons aanspreekt, is dat de muziek die we tijdens dit concert spelen en zingen is bedoeld voor iedereen. Klassiek of niet, muziek is om van te genieten.

We wisselen de vaste gezangen af met traditionele kerstliederen. Zo ontstaat er een onderscheid tussen het ordinarium en het proprium.

Doe mee en geef je op:

Waar: het concert vindt plaats in de katholieke kerk in Musselkanaal, Sluisstraat 78.
Wanneer: vrijdag 14 december 20:00 uur.
Opgave: via www.stichtingmusa.eu
Kaarten: € 10,- Via www.stichtingmusa.eu of 06-31312674 (Hilda Breider).
Repetities: elke maandagavond vanaf 4 juni in de grote zaal (restaurant) van de Heggerank, Willem Diemerplein Musselkanaal. 19:30 tot 22:00 uur.